ישנם פרמטרים רבים המשפיעים על איכות ואפקטיביות המודעות במאמר זה אנסה לתת מספר דגשים

שיעזרו לכם לשפר את האפקטיביות של המודעות שלכם ויביאו לכם יותר הקלקות המרות ובפועל ישפרו

את קמפיין הפרסום שלכם.

כדי להבין איך לשפר יש לדעת מספר מונחים בסיסיים שיעזרו לנו להבין טוב יותר כיצד המערכת פועלת

ומה משפיע על איכות המודעה :

• חשיפות – מספר הפעמים בה המודעה שלכם הוצגה

• קליקים – מספר הפעמים בהם גולש הקליק על מודעה שלכם לאחר שהוצגה

• CTR – (click-through rate) היחס בין כמות החשיפות לכמות ההקלקות על המודעה ככל שהיחס הזה

גבוה יותר המודעה אפקטיבית יותר.

• ציון איכות – הוא ציון שניתן ע"י גוגל ומשכלל בתוכו את ההערכה של גוגל לגבי הרלוונטיות של הקשר בין

מילות המפתח שבחרת למודעות שלך ודף הנחיתה איליו המודעה מובילה. הציון הוא מ 1-10 כאשר ככל שהציון

גבוה יותר זה אומר שהמודעות שלך ודפי הנחיתה שלך רלוונטיים יותר למשתמשים שחיפשו את מילת המפתח שבחרת.

אז למה ציון האיכות כל כך חשוב ?

ככל שציון האיכות שלנו יהיה גבוה יותר הסיכוי שהמודעות שלנו יופיעו יותר ובמיקומים יותר גבוהים
גדל,מה שעשוי להוביל ליותר הקלקות ול – CTR גבוה יותר , דבר שיאפשר לנו להוריד את ה bid
שאנו מציעים ועדיין להופיע גבוה בתוצאות ולמעשה גם לחסוך לנו כסף וגם לתת תוצאות טובות יותר.

אם כך ציון איכות הוא דבר חשוב שעשוי לשפר את המיקום של המודעה אך הוא לא הדבר היחיד
ישנם דרכים נוספות לשפר את הקמפיין ולהוביל להקלקה שתגרום להמרה. על כך נדבר במאמר זה.
כיצד נגרום לגולש להקליק על מודעה שלנו?

כותרות מושכות:

מחקרים מראים כי אחד הדברים החשובים ביותר המשפיעים על האם הגולש יקליק
על המודעה שלכם או לא היא הכותרת, כותרת טובה ומושכת תגרום לגולש לסקרנות
כותרת באנלית ומשעממת תגרום לכך שהגולש פשוט ידלג לפרסומת הבאה
וסביר להניח שאפילו לא יקרא את התוכן של המודעה שלכם.

"הקסם" כאן הוא בליצור אצל הגולש סקרנות, אך בו בזמן לתת מספיק אינפורמציה
שתמנע קליקים מיותרים מקהל יעד לא רלוונטי .

אז איך עושים את זה ? להלן מספר טיפים.
• השתמשו בכותרת בשאלה- שאלה גורמת לגולש לעצור ולחשוב דבר שעשויי
לפתח אצלו סקרנות ולהניע אותו לקרוא דווקא את המודעה שלנו, בנוסף שאלה מסיחה את צומת לבו של הגולש מזה שמנסים למכור לו משהו וגורמת לו להרגיש שרוצים לשוחח איתודבר שעשוי לגרום לו לרצות לשמוע מה יש לכם להציע.

• השתמשו במילים חזקות –מילים כגון : חינם , זול , חדש , הטוב ביותר
עשויות לשפר את אחוז ההקלקה וההמרה של המודעה שלך .
מילים אלו תופסות את צומת הלב של הגולשים וגורמות לכך שיתעניין במה שיש
לך להציע.

• נסה להיות יצירתי ובדל עצמך מהמתחרים –לפני כתיבת המודעה בצע בדיקה עלמילות המפתח בהן אתה עומד להשתמש ותסתכל כיצד המתחרים מפרסמים, האם יש דפוס מסוים שחוזר אצל כולם ? אם כן נסה להיות מעט אחרת, כתוב
עם מילים שונות נסה לבדל עצמך מהיתר הסיכוי שגולש יבחר להקליק דווקאעל המודעה השונה מהיתר גדול.
למגנט גולשים למודעה שלך.

גוף ההודעה:

במידה והצלחנו לגרום לגולש להסתקרן מספיק מהכותרת ולעבור לגוף ההודעה

כבר עשינו חצי מהעבודה , בתוכן המודעה כבר יש לנו יותר מקום לשכנע אותו

שכדאי לו להקליק על המודעה שלנו .

גם בגוף המודעה יש מספר טיפים שעשויים להגדיל את הסיכוי להקלקה:

• ציינו מבצעים
• ציינו מחירים
• ציינו אם מדובר בהצעה לזמן מוגבל
• ציינו יתרונות וייחודיות של המוצר לעומת המתחרים
• כתבו בצורה קריאטיבית ומושכת
• נסו לפנות לרגש של הגולש
• אל תחזרו על ביטוי או מילה מספר פעמים בגוף המודעה
• הכניסו הנעה לפעולה "הזמן עכשיו" , "לחץ לפרטים נוספים" , "הרשם עכשיו".

כמובן שקיימים דרכים רבות ונוספות לשפר את גוף המודעה כך שיביאו להקלקה ולסיכוי המרה גבוה יותר.

תוספים:

מומלץ מאוד להכליל בכל מודעה שעושים את התוספים הבאים:
• Sitlinks – לפחות 4 המובילים לדף הנחיתה או לדפים חשובים באתר.
• מיקום
• שיחה
• הסבר – מאפשר להוסיף למודעה מלל , ודברים שלא נכנסו בגוף המודעה.
• ביקורות
תוספים אלו אם יעלו ע"י גוגל יתנו למודעה ערך מוסף רב ינפחו את המודעה ויגרמו לה
להראות רצינית יותר ומושקעת דבר שעשוי להגדיל את הסיכוי להקלקה, ואם לא תמיד טוב
שיש אותם .

לסיכום:

עברנו על מספר דברים שאם נשים לב אליהם כאשר אנו כותבים את הכותרות שלנו ואת גוף
המודעה נוכל בצורה פשוטה מאוד להגדיל את הסיכוי שיקליקו עליה, כמו כן נתנו טיפים ועצות
שימושיות להפוך את המודעה לאטרקטיבית יותר ומסקרנת יותר לגולש , טיפים אלו עשויים ואמורים
להגדיל את כמות ההקלקות על המודעות שלכם , כמובן שקיימות דרכים רבות נוספות אך עליהן
נדבר במאמר אחר.