בית | בלוג | צור קשר

חיזוק האתר בקישורים חיצוניים על קצה המזלג?

אם יש לכם אתר אתם בטח שואלים את עצמכם איך אני יכול לקדם אותו בצורה אורגנית פרט לביצוע
אופטימיזציה ככה שיופיע בעמוד הראשון של גוגל, היום ידוע וברור שקידום אתר ללא הוספת קישוריים
חיצוניים היא פחות יעילה ולא אפקטיבית, לא משנה כמה נעבוד על אתר ואפילו אם נבצע לו
אופטימיזציה מושלמת אם לא נארגן לו מספר קישורים חיצוניים הוא לא באמת יקודם כמו שצריך ולא
ימצא את מלוא הפוטנציאל האמתי שלו .

עם זאת יש לזכור שבתחום של בניית קישורים חיצוניים צריך לעבוד נכון וזהיר, לא כל קישור
הוא טוב לאתר שלי ולא כל קישור באמת יתן לי תועלת, שלא לדבר על כך שחלקם אפילו עשויים לפגוע
בי ולגרום לי לקבל ענישות , המפתח לנושא הקישורים הוא גיוון ואיכות ועל כך נרחיב בהמשך.

לפני שניכנס לאיך בדיוק עושים זאת יש לדעת כי תחום הקישורים הוא מהפחות יציבים בעולם
השיווק בשל עדכונים דחופים של גוגל שמנסים להתאים את עצמם להתפתחויות וההשתכללות של
ספאמרים. עם זאת למרות האתגרים מדובר בתחום מרתק וחשוב שיש לשים איליו צומת לב רבה
כאשר באים לקדם אתר בצורה אורגנית.

יש לי אתר פצצה למה אני צריך קישורים חיצוניים?

אז זהו שאתה צריך, חלק משמעותי מהדירוג שגוגל נותן לאתר מגיע מכמות הקישורים האיכותיים
שמפנים איליו, אל תצפה שמישהו יפנה אליך "סתם ככה" לצערנו בעולם האינטרנטי של היום אף
כמעט ואף אחד לא יקשר אלייך לאתר בצורה טבעית גם אם אתה אתר חזק איכותי ועם תוכן מצוין
ורלוונטי , לרוב אנשים יבקשו תמורה וכאן בדיוק נכנס נושא ההחלפות .

קישור לאתר

    כל אתר חייב כמה

 

קישורים חיצוניים – ממה מומלץ להינע או שלא ?

קניית קישורים בכסף, גוגל אוסרת על קניית קישורים שהם Follow ( כלומר מעבירים כוח לאתר)
עם זאת אין להם התנגדות לקישורים שהם Nofollow וגוגל רואה את זה כקניית פרסומת
דבר שאין להם בעיה עקרונית איתו.

בואו לא נהיה תמימים זה לא שקנית קישורים לא עובדת היא עובדת וקורה לא מעט, לגוגל אין
ממש דרך היום לברר האם קיבלתי כסף בעבור לינק לאתר שלי מאתר מסוים ,
במיוחד אם עושים זאת בצורה חכמה שנראית טבעית ומקפידים שהקישור יגיע
מאתר שהתוכן שלו אכן קרוב לתחום שבו האתר שלכם עוסק, עם זאת לכל מי
שרוצה להימנע מצרות או ענישה ע"י גוגל מומלץ לוותר.

אז מה היא "דרך המלך" להשגת קישורים חיצוניים:

אעבור כאן על שתי שיטות טובות שעובדות בצורה יפה ויכולות להביא לאתר שלך
קישור חיצוני איכותי שישדרג לו את הדירוג האורגני.

קשרים עם בעלי אתרים אחרים:

השיטה הטובה ביותר והאמינה ביותר לקבלת קישורים איכותיים היא
יצירת קשר עם בעלי אתרים אחרים, בעיקר כאלו שנמצאים בתחומים הקרובים
ומשיקים לתחום הפעילות שלכם והחלפת לינקים בינכם , בצורה הזו יש לכם שליטה מלאה
על מאיזה אתר אתם מקבלים קישור והדבר עשוי לתרום לשני העסקים, דבר חשוב שיש לשים
לב איליו בנושא זה הוא שהחלפת קישורים דו צדדית היא מותרת אך רצוי מאוד לא להגזים
בה , גוגל נוטה " לא לאהוב" כאשר לאתר יש יותר מידיי קישורים חיצוניים דו צדדיים שכאלו.

לחיצת ידים

שת"פ הדרך היעילה ביותר

קבוצות החלפת קישורים בפייסבוק:

החלפת קישורים עם מקדמי אתרים באמצעות הפייסבוק,
מדובר בשיטה מאוד פופולארית ויעילה להשגת קישורים חיצוניים היום,
השיטה מומלצת בעיקר למקדמי אתרים וקצת פחות לבעלי אתרים פרטיים,
אך גם לבעלי אתרים פרטיים השיטה תעבוד אך האפשרויות יהיו מוגבלות הרבה יותר.
יש לזכור שמדובר בתהליך שמצריך סבלנות וניהול משא ומתן שלעיטים יכול להיות
מפרך ולא נעים , אבל אם זה עובד שווה לנסות !

בגדול הפייסבוק הוא כלי חזק מאוד למציאת אנשים בעלי תחומי עיניין משותפים וזה גם
המקום למציאת מקדמים אחרים שמעוניינים להחליף ביניהם קישורים,
קיימות לא מעט קבוצות בשם "החלפת קישורים" שבהן אנשים שיהיו מוכנים להחליף
אתכם קישורים לרוב בקבוצה תראו פוסטים שאנשים כותבים שהם מעוניינים
בקישורים בתחום: Y ויתנו תמורה קישורים בתחום :X

אז איך אני עושה את זה ?

נכנסים לקבוצה, מסתכלים על פוסטים שהתפרסמו לאחרונה, אם אתה רואה מישהו שמפרסם שהוא
מחפש קישור בתחום של האתר שלך או אתר שאתה מקדם ( במידה ואתה מקדם אתרים)
ומציע קישורים לתחומים אחרים שאתה מקדם צור איתו קשר ( לרוב הוא יפרסם את המייל שלו
הפוסט) , לאחר מכן תמתין לתשובתו ותתחילו בינכם "משא ומתן" , שלח לו קישור לאתר שהוא צריך
והוא ישלח לך קישורים לאתרים שאתה צריך.

בשלב ראשון לאחר קבלת הקישורים יש לעשות בדיקה לקישורים ולראות האם מדובר
באתר "חזק" האם יש איליו תנועה והאם הוא למעשה אתר ששווה שתהיה ממנו הפניה אל
האתר שלכם. מומלץ להיעזר בכלים חיצוניים כגון : Semrush שיכול לתת לכם תמונה כללית לגבי
האתר שממנו הגיע הקישור כמובן שיש כלים נוספים טובים שיכולים לעזור לנו לבדוק האם הקישור
שקיבלנו הוא איכותי מספיק.

קחו לצומת ליבכם לרוב לאתרי לקוח יש סיכוי גדול יותר להיות אתרים ששווה לקבל מהם קישור
מאשר מאתרי תמיכה או מאמרים.

חשוב לדעת קישור בלבד ללא תוכן מקורי לא שווה הרבה !
ויש להימנע בשימוש באותו מאמר יותר מפעם אחת מחשש לתוכן משוכפל.
אז מה עושים ? כותבים תוכן מקורי . לאחר שהסכמתם בינכם על חילוף כל אחד
ממכם צריך לכתוב ( או לשלוח לכותב תוכן לכתיבה)
מאמר העוסק בתחום האתר שלכם ושממנו יצא קישור אל האתר שלכם,
לאחר סיום הכתיבה יש לשלוח אל האדם איתו אתם מחליפים את הקישור את המאמר כדי שישלב
באתר שלו .

מזל טוב יש לכם קישור חיצוני לאתר שלכם, במידה ובחרתם טוב את האתר ממנו
הקישור יוצא הוא צפוי לעזור לכם בקידום, מומלץ מאוד לעקוב מידיי פעם ולראות שהקישור תקין
ופועל ובמידה שמשהו לא בסדר דברו עם בעל האתר שאיתו החלפתם את הקישור או
המקדם איתו ביצעתם את החילוף כדי שיתוקן.

לסיכום:

קיימות עוד עשרות דרכים יעילות וטובות יותר ופחות להשיג קישור חיצוני לאתר
במאמר זה עברנו רק על 3 שיטות עיקריות שעובדות ומאפשרות לנו לשדרג את
האתרים שלנו בצורה אורגנית אך מדובר רק על קצה הקרחון .